Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

lørdag 19. november 2011

Skoleutvikling, min kommentar

Det orginalet innlegget finner du ved å trykke her


De to siste avnittene dine gikk rett hjem hos meg. Mangel på tid til kommunikasjon har spesielt for meg de to siste årene vært alfa og omega på jobben min.

Jobber på en helt ny skole der vi er digitalt utrustet til den store gullmedaljen så det er ikke noe problem.

De to siste årene har jeg derimot opplevd at en hele tiden må jage etter å være digital utviklingsorientert og en forgangsskole. Foreløpig mangler skolen min en god nok strategi for hvordan vi implemtere all denne digitale ressursen. Vi som pedagoger mangler tiden til å jobbe for å få det til.

Ikke misforså meg. Det er kjempegøy å jobbe på en slik skole der vi ikke trenger å kjempe om ressursene. Likevel er tiden til samarbeid og kommuniskasjon for å få tatt i bruk alle disse ressursene den aller største utfordringen. Uten tid eller kommunikasjon blir endringen vanskelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar