Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

søndag 20. november 2011

Dataansvarlig, min kommentar


 
En dataansvarlig på skolen er ikke mye, det kan jeg være enig med deg i. På vår skole har vi en hovedansvarlig som har fått tildelt seks timer til denne oppgaven. I tillegg så er det en ansvarlig på hvert trinn(vi er en ungdomsskole). Vi som er ansvarlige på de to andre trinnene har fått tildelt tre timer i uken til oppgavene. Jeg ser at det er altfor lite i fohold til de oppgavene vi blir pålagt. 

Som regel tror alle mine kollegaer at jeg kan flytte fjell og være der akkurat når det brenner som mest og løse alle problemene som oppstår. Jeg synes det er vanskelig å
 sjonlere oppgaven som dataansvarlig på teamet og den vanlige jobben. Tiden strekker ganske enkelt ikke til. Jeg vil jo være der å hjelpe mine kollegaer når de trenger det, men da går det også utover min forberedelsestid.
Det orginale innlegget om Datataansvarlig finner du ved å trykke her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar