Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

søndag 20. november 2011

Ja takk begge deler

På skolen vår har vi i mange år brukt LMS-plattform. Vi bruker It’s learning. Slik som tidene er nå lurer vi ofte på hvor vi ville vært uten LMS. Det er her alt foregår. It’s learning er blitt et lite samfunn i seg sjølv der vi kommuniserer med elevene våre. Her retter vi, gir tilbakemeldinger, elevene har prøver, egenvurderinger og undersøkelser. Vi legger ut formidlinger, setter i gang diskusjoner med mere.

Som informasjonskanal er LMS en viktig faktor i vår hverdag. Det samme er den som dokumentering for vurdering for læring. Det jeg har erfart er at det ofte kan være vanskelig å engasjere elevene når jeg legger ut diskusjoner, så LMS-plattformen mangler noe av det som gjerne facebook og andre sosiale medier tilbyr.

I google docks har jeg i løpet av dette studiet fått oppleve samskriving. Det er også noe jeg savner i vår LMS-plattform. Jeg tror det hadde engasjert elevene mer dersom de kunne aktivt deltatt i samskriving rundt et tema. Det gjør det kanskje mer uhøytidelig og ikke så farlig.  Det er jo gjerne det de gjør i andre sosiale medier. LMS-plattformen gjør alt veldig seriøst siden det er en del av elevene sin vurdering

På skolen hos oss bruker vi bare LMS-plafformen men ser at det å kunne kombinere både LMS og PLE er noe vi absolutt burde vurdere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar