Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

søndag 27. november 2011

Filhåndtering, min kommentar


Selv om skolene bruker Fronter og lignende LMS-plattformer, må elevene likevel kunne lagre og finne igjen dokumentet sitt. Det som jeg opplever kan være en utfordring er at når elevene sitter hjemme på datamaskinen, produserer en tekst og skal lagre den blir den automatisk lagret under mine dokumenter. På en skole er dette litt annerledes, her har vi elevnett og elevene kan lagre på I, på H, osv. Trykker de bare på lagreknappen vil dokumentet lagre seg på en midlertidig plass som en aldri finner igjen. Da hjelper det lite at de kan  laste dokumentet opp på LMS-plattformen. Etter at Feide ble innført har det gjort lagringsarbeidet enklere. Likevel må vi lærere bruke tid på å insturere dem og lære dem opp i hvordan man gjør det på skolen i forhold til hjemme.
Det orgianle innlegget finner du ved å trykke her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar