Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

lørdag 19. november 2011

Digital kompetanse, min kommentar

Det at mange velger bort de digitale mediene kan ha med tid å gjøre. Ikke tid i den forstand at det tar lang tid å finne det frem, bruke det i klasserommet og så videre, for der må jeg si meg enig med Margit at det kan ta vel så lang tid å finne frem bøker som å logge seg på en maskin.
Den tiden jeg tenker på er den tiden en som lærer bruker til å forberede og lage gode formidliger i ved å bruke digitale programmer slik som Power point eller notebook. Jeg må si at jeg de siste årene har brukt mye lenge tid på å planlegge og tilrettelegge undervisningen etter at de digitale ressuresene var på topp. Jeg synes det er spennende og utrolig givende å ha laget en god formidling der både jeg og elevene kan bruke de digitale ressursene slik det er tenkt. Men jeg må inrømme at det tar tid. Tror mange kollegaer kvier seg til å bruke  denne tiden. Vi har ikke fått inn mer forberedelsestid i arbeidsavtalen vår og å lage slike interaktive formidlinger tar mye tid, derfor tror jeg mange av mine kollegaer velger det bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar