Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

søndag 29. april 2012

Feature



Bildet er hentet fra bt.no

Jeg har tatt utgangspunkt i artikkelen Fant uant styrke gjennom kreften som omhandler Karoline Krüger og hvordan hun opplevde å få kreftdiagnose. Å få en slik beskjed er tungt for alle og enhver, men når du i tilegg er ”offentlig” person setter det en ekstra byrde på det å måtte takle hverdagen.

Så hvorfor mener jeg at dette er en feature-artikkel?

For det første appellerer den følelser som sympati og medfølelse. Den gjør det fordi den minner oss om en fryktelig sykdom også mange andre mennesker må leve med hver dag og som mange føler er et tabu-ord. Den gir også en følese av hvordan det er å leve med en slik diagnose ved replikker, sanseinntrykk og kontraster. Som leser blir du dradd inn i Karolines situasjon. Artikkelen følger også ”Fisk”-formen.

De fleste av oss kjenner noen som kjenner noen som har opplevd å få en kreftdiagnose. Denne artikkelen appellerte i alle fall til meg og hvordan en faktisk kan komme styrket ut av en vanskelig tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar