Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

fredag 11. november 2016

Suface - min nye følgesvenn


For tre år siden fikk jeg lov å ta del i et spennende prosjekt i kommunen og skolen jeg jobber på. Vi kaller prosjektet "Utenfor Boksen". I dette prosjektet ble det valgt ut en 8. klasse der elevene skulle få tildelt Surface. I tillegg skulle vi ikke binde oss til et spesielt læreverk og elevene skulle ikke få utdelt skolebøker. Kjempespennende og litt skummelt også.

Vi startet med godt mot, og nå er vi inne i tredje året. Surface er blitt min nye følgesvenn i klasserommet. Det er utrolig hvor mye mer spennende og givende timene mine blir med en slik liten venn. Jeg lærer noe nytt hver dag. Jeg ser nye måter å undervise på som jeg føre bare kunne drømme om. Jeg er blitt veldig glad i følgesvennen min og håper på at skolen og kommunen vil la flere klasser på skolen vår prøve seg. Foreløpig er det bare tre klasser totalt som bruker Surface, men som sagt håper jeg på at det blir mange fler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar