Produktmålet jeg kom frem til er ” En
instruksjonsvideo som gjennom konkrete eksempel, kan øke ferdighetene,
kunnskapen og kreativiteten til lærerne på ungdomstrinnet når de skal bruke de
digitale tavlene i undervisningen.”
For å komme frem til denne problemstillingen måtte jeg gjøre
flere avgrensinger. Jeg hadde allerede
fått utdelt temaet, nemlig digital
kompetanse.
Digital kompetanse er et vidt begrep og kan være vanskelig å
definere. Jeg tok derfor utgangspunkt i definisjoner på hva digital kompetanse
er.
Etter å ha sett på
definisjonene på hva digital kompetanse er bestemte jeg meg for først å gjøre
en avgrensing innenfor hvilken gruppe produktmålet mitt skal rette seg mot.
Målgruppen min er lærerne på ungdomsstrinnet.
Her så jeg at jeg måtte gjøre en grundigere avgrensing i hva
jeg la i den digitale kompetansen. Å bare skrive digital kompetanse kan ut fra
definisjonene bety mye. Jeg jobbet derfor videre med å avgrense temaet digital
kompetanse og nærme meg en problemstilling.
Her nærmer jeg meg noe som kan bli et produktmål, men må gå
noen runder til.
Ikke helt i mål enda, det mangler noe. Jeg gjør flere
avgrensinger i problemstillingen.
Nesten der. Jeg gjør enda en avgrensing for å gjøre
problemstillingen enda litt bedre
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar