Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

fredag 6. april 2012

Lydproduksjon

Kunnskapsløftet sier atmusikkfaget skal gi grunnlag for utvikling av kreativitet og skapende evner slik at elevene blir i stand til å skapemusikalske uttrykk ut fra egne forutsetninger”(Kunnskapsløftet 2006: s.100)

”Ulike musikkinstrumenter og digitale verktøy anvendes både i musikalsk skaping og til opptak og bearbeiding av lyd og musikk til ens egne komposisjoner. Komponere omfatter også musikkorientering og refleksjon om musikk og musikalske erfaringer”(Kunnskapsløftet 2006: s. 101)



I tiende klasse på skolen min har vi dette året hatt en oppgave der elevene skal skape sitt eget rytmeinstrument. I fortsettelsen skulle de komponere sin egen rytme med instrumentet sitt, gå sammen i grupper, sette rytmene sammen til en komposisjon og deretter spille den inn digitalt. I prosessen opplevde både elevene og jeg at å spille inn det de hadde komponert ganske greit og kvaliteten ble heller ikke så aller verst.
 
I etterkant av denne oppgaven har jeg ”lekt” meg litt i audacity og mixet sammen noen av opptakene til en ny komposisjon. Jeg har  selvsagt fått tillatelse fra elevene mine å bruke innspillingene deres.

For å høre på jingelen trykk her





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar