Om meg

Bildet mitt
Jeg var utdannet adjunkt i 2001 og jobber som allmennlærer på Tranevågen ungdommskule på Sotra utenfor Bergen. Her har jeg jobbet siden skolen var ny i 2010. Dette året bestemte jeg meg for å videreutdanne meg i digital kompetanse da jeg ser at det er viktig for at jeg som lærer skal klare å følge med utviklingen.

lørdag 28. april 2012

Kommentar til Publisering av bilder


"Et bilde sier mer enn tusen ord"  og jeg mener at som lærer må du alltid bruke sunn fornuft når du skal publisere bilder tatt i skolesammenheng. I den forbindelse er det viktig for skolene å lage en god samtykkeerklæring som dekker alle områder - film/bilde/lyd.

Nettvett.no har en fane som heter personvern. Her finner du informasjon om hva du har lov til dersom du vil publisere bilder, lyd eller film på internet.


Her tar de opp noen punkter du bør tenke over før du publiserer bilder på nett:



* Hvem ser bildet mitt

* Personvern

* Tillatelse/samtykke

* Hva er situasjonsbilde/portrettbilde

* Åndsverkloven 45c



For å lese bloggen jeg har kommentert, trykk her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar